2012. február 3-án 06:00 órakor leállt a Malév. Kár
terelni a szót a lényegről, a Malév működése közvetlen brüsszeli utasításra lett beszüntetve. A hivatalos változat szerint az, hogy a kormány rendszeresen soron kívüli hiteleket biztosít a Malév működéséhez, veszélyezteti más társaságok versenyképességét. Magyarul a magyar állami légitársaság működése piaci
A Malév dolgozók üzenete
hátrányt jelent a Magyarországon működő külföldi légitársaságoknak, ezért el kell törölni.
A Malév leállása még egy valamit jelent: Magyarország már most közvetlen brüsszeli fennhatóság alatt van. A Malév támogatása a költségvetés részét képezi, és Brüsszel megvétózta a kormány kiadásainak egyik tételét. Természetesen véletlenül sem azért, hogy a belga vagy a francia légitársaságoknak nagyobb bevétele legyen, hanem hogy a kormány tartani tudja magát a 3%-os hiánycélhoz.
A kormány alárendelt helyzetét a fővonalú média is elismeri. "A kormányfő a Malév-leállással kapcsolatban - amit fájdalmasnak nevezett - azt mondta: a "ménkű" akkor csapott be, amikor az EU úgy döntött, hogy a magyar kormány nem adhat további pénzügyi juttatást a Malévnek." Vagyis Brüsszel döntése, nem a kormányé.
Korábban Orbán Viktort brüsszeli jelenését követően órákon át várta a gépe, ami végül a miniszterelnök nélkül indult el (ezt a gépen utazó Mesterházi Attila közölte). Orbánnak ugyanis sürgős dolga akadt. Ráparancsoltak az uniós döntéshozók, hogy "maradsz, meg kell beszélni a színjáték következő felvonását". Orbán pedig maradt, és megbeszélték, hogy a Malév le fog állni, mert már megvan, ki fogja felvásárolni. Orbán kijelentette, hogy a Malév kapcsán befektetők még nem jelentkeztek, de mivel a kormány mindig hazudik, kijelenthetjük, hogy a Malév felvásárlásáról írt szerződést már alá is írták.
Ébresztő! Ideje lenne végre felismerni, hogy nincs magyar állam. A helyzet csak rosszabbodni fog, és tüntetéssel, szavazással nem mentek semmire!
Fenyvesi Áron - Jövőnk.info
Malév - a pilóta és a torony közötti utolsó beszélgetés (hangfelvétel)